PLATS FÖR UTBILDNINGEN
Webbinarium
MÅLGRUPP
Grundskolans lärare och elevvårdspersonal
FORTBILDNINGENS INNEHÅLL
– Teori – vilka är förutsättningarna för en god självreglering?
–
Principer och verktyg för stödåtgärder – hur hjälper vi barn med
uppmärksamhets- och självregleringssvårigheter i praktiken? Vad kan vi
göra i skolan?
– Preliminära resultat från ILS-projektet – vad vet vi
om uppmärksamhetsproblematik och självreglering hos finlandssvenska
barn och unga?
Förhandsuppgift innan kursen ber vi er fundera på vilket barn skulle kunna behöva stöd med uppmärksamhets- och självregleringsvårigheter. Som en del av kursen kan ni planera och genomföra stöd i praktiken.
UTBILDARE
Henrik Husberg, PM, speciallärare, doktorand vid Helsingfors Universitet, projektforskare vid Niilo Mäki Institutet
- Lärare: Maria Haakana
- Lärare: Henrik Husberg